Mitä sä haluut tietää?


id
En oo pitkään aikaa ehtiny tehä minkään näköstä postausta HTML-koodiin liittyen joten oon jo jonkun aikaa miettiny että pitäis tehä. Siihen kuitenkin hyvin oleellisena osana liittyy sen valinnan tekeminen että mistä teen. Tajusin kuitenkin, että koska noita HTML-postauksia teen vaan ja ainoastaan teitä varten ni miks en kysyis että mitä te haluutte tietää. Joten minkä jutun haluisit oppia HTML-koodeista lähinnä blogia muokatessa? Esimerkiks mulle tuli mieleen google fonttien käyttäminen blogissa ja erilaiset kuvien hover (hiiri kuvan päällä) jutun. Tähän postaukseen kommentoimalla voit siis vaikuttaa mun valintaan ja jos osaat kertoa missä sun ehdottamaa juttua on käytetty ni olis iso plussa mun ymmärrys taidot huomioiden. Toteutan sitte ku ehdin ja saan päätettyä aiheen. Meillä alko nyt syysloma, joten luulis sen tässä viikon sisällä ilmestyvän.

Comments

  1. kun klikkaa jostain tekstistä (esim nyt. info) niin miten siihen alapuolelle aukeaa toinen teksti, mutta pysyt silti samalla sivulla?:)

    ReplyDelete
  2. Alas aukeavat sivut! :-) Mahtavaa että autat näissä jutuissa :-)

    ReplyDelete
  3. haluisin tietää miten saat kuvista tollee ettei niistä voi klikata? laitan nimittäin kuvat mun blogiin aina flickr:in kautta, ja sit ku klikkaa niistä kuvista ni pääsee mun flickr -sivulle. ja siis haluisin ne sillee ettei siitä pääse.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä lataan photobucketin kautta, ja se kuvan linkki on tällänen

      < a href="http://s1228.photobucket.com/user/sara-julia/media/blogi/collageaa_zpscb2fbb0e.jpg.html" target="_blank" > < img src="http://i1228.photobucket.com/albums/ee453/sara-julia/blogi/collageaa_zpscb2fbb0e.jpg" border="0" alt=" photo collageaa_zpscb2fbb0e.jpg"/ >< /a >

      ja otan alusta ja lopusta ton linkkikoodin pois jollon jää

      < img src="http://i1228.photobucket.com/albums/ee453/sara-julia/blogi/collageaa_zpscb2fbb0e.jpg" border="0" alt=" photo collageaa_zpscb2fbb0e.jpg" / >

      Sitten niistä kuvista ei enää voi klikata. Mun käsittääkseni flickrin kautta ladatuissa kuvissa on samantapainen koodi, mistä pystyy ton linkkiosan ottamaan pois :) Noissa koodeissa on nyt ylimääräisiä välejä, jotta ne koodit saa näkyviin, eli ignooraa ne :)

      Delete
    2. Linkit pystyy poistamaan myös helpommin, eli kun oot lisännyt kuvien koodit sinne postauksen html-kenttään, siirryt luo-kenttään, painat kuvaa ja sit siel ylempänä lukee Linkki, niin painat siitä jolloin siitä kuvasta poistuu linkki. Näin pääsee ainaki mun mielestä paljo helpommalla! :)

      Delete
  4. kuvien hovereist ois kiva tietää :) http://sannihenriikkaa.blogspot.fi/

    ReplyDelete
  5. sulla on ihana banneri ! :))
    mut mulla ei erityisesti oo mitään mitä haluaisin tietää, oottelen mitä muut kyselee ja katon sit jos tulee jotain mieleen!

    ReplyDelete
  6. mitä koodeja pitää lisätä css:ään että saa noin nätin vierityspalkin? (:

    ReplyDelete
  7. Tää eioo postausidea, mutta tuli mieleen että osaisitko neuvoa miten saisin mun bannerin isoks? :) oon laittanu mittoja isommaks muokkausohjelmassa mutta silti se on pieni :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siinä vaiheessa ku laitat sitä banneria ni kato ettei siel oo valittuna et se pienentää sen bannerin automaattisest :D olipas jotenki hankalast selitetty ymmärsiks?

      Delete
    2. Joo ymmärsin ja oon kokeillu monesti mutta sit se menee ihan liian isoks :DD mun pitää siis laittaa se normikoossa ja painaa siitä ettei se pienennä sitä automaattisesti?

      Delete
  8. Olis kiva jos tekisit ohjeen miten ei voi klikata kuvaa! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kato tuolta aiemmista kommenteista :) jos tarkotit tota samaa siis :D

      Delete
  9. haluisin tietää erillaisia koodeja ja et jos voisit selittää et mitä niistä tapahtuu :) lisäks haluisin tietää et miten saat kuvat noin isoiks ja et ne menee tolleen tasasesti eikä oo iha reikokosia ja hyppele silleen ärsyttävästi? :)

    ReplyDelete
  10. miten postauksen otsikon fontiksi voi vaihtaa muun, mitä ei oo tuola valinnoissa? ja kuvien ja tekstien hovereista haluaisin kans tietää :)

    ReplyDelete
  11. tekstin otsikkoon fontti mitä ei ole bloggerissa, ja miten saa tekstin päivämäärän otsikon alle. :)

    ReplyDelete
  12. Miten saa noi postausten otsikot isoiks ,keskelle , ja esim mustiks . ku mul ne on pieninä,sinisinä siel reubas ja oon yrittäny ettii kaikkialta et miten vois muokkaa mut eii löydy :(

    ReplyDelete
  13. miten tehään klikatessa avautuva/suljettava gadget, mikä esim sulla on tossa ylhäällä ja "happy feelings"-blogissa sivulla? :)

    ReplyDelete
  14. Tiiätkö mitään fonttisivustoja?

    ReplyDelete
  15. miten saa kuvan gadgetin otsikon tilalle?

    ReplyDelete

Post a Comment