Transcend 16GB SDHC Wi Fi Wireless


Oon jo jonkun aikaan haaveillut uudesta kamerasta ja erityisesti Canon EOS 70D:stä. Siinä yks niistä monista ihanista ominaisuuksista on sisäänrakennettu wi-fi. Tossa pari kuukautta sitten tein ihan mahtavan löydön, kun eksyin Eyefi:n sivuille. Eyefi on muistikortti, joka luo itse langattoman yhteyden niin, että kuvat saa suoraan kamerasta wi-fin kautta esim. kännykkään. Ton ihan mahtavan kapistuksen löytämisen jälkeen en mitään muuta enää miettinytkään kun, että ton mä tarviin. Tässä oli kuitenkin ongelmana, että sitä ei saa suomeen oikeen mistään ja jos saa niin on ihan älyttömän kallista. Ajatus siitä, että saisin kuvat kamerasta suoraan kännykkään ja sitä kautta instaan, ei vaan suostunut jättämään mua rauhaan ja tasasin väliajoin googlasin lisäinfoa.

Pari viikkoa sitten perjantaina, kun taas kerran koitin muistikorttia Eye-fi:n sivuilta tilata siinä onnistumatta, päätin tutustua niihin muihin wi-fi muistikortteihin, joista olin nähny juttuja. Pitkän harkinnan ja kymmenien arvostelujen jälkeen päädyin siihen tulokseen, että annan Transcendin versiolle mahdollisuuden ja tilasin sen.
Halvimmalla sen sai muistikauppa.fi sivustolta, joten sinne lähetettiin tilaus. Toimituskuluineen (2 €) kortille tuli hintaa 46,90 € ja toimitusajaksi luvattiin 1-5 päivää. Tilasin ton lauantaina 14. päivä ja meiän postilaatikossa se oli keskiviikkona 18. päivä eli sillä kesti tulla kolme arkipäivää.

Oon nyt juhannuksena harjotellu ton käytön ja oon kokoajan vaan tyytyväisempi ostokseeni. Homma toimii niin, että lataan kännykkään Transcendin sovelluksen, jonka avulla kuvat siirretään. Kuvat voi siirtää kahdella tavalla: muistikortin oman wi-fin kautta tai esim. kodin wlanin kautta. Molemmat oon saanut toimimaan, mutta mökillä käytin enemmänkin tota kortin omaa wifiä. Kuvat saa näkyviin kännykän näytölle ja saat itse päättää mitkä kuvat sieltä haluat ladata kännykkään. Siinä lataamisessa menee noin 2 sekuntia, joten kauan ei tarvitse odotella. Oon löytänyt muistikortista vaan kaksi miinusta: netti ei toimi kännykässä sillon kun siirtää kuvia ja se vie vähän normaalia enemmän akkua kamerasta.

Comments

  1. Oonkin odotellut tätä postausta siitä asti kun siitä vinkkaillt! Kuulostaa ihan hirmu kätevältä ja nyt on kyllä pakko saada itekkin samanlainen!!:D

    ReplyDelete
  2. Wow vähänkö tuo on kätevä! :o aika hintava vaan :--(

    ReplyDelete

Post a Comment